Moa kan garva!

Aja, fett weird rubrik, men..
Ja, alltså jag har ett scielltk "fejkgarv". Man typ andas in jätte mycket luft, sen andas man ut ch tillslut börjar man garva.. Fett skumt men men. Poängen med det här kommer nu. Moa har övat och övat och övat i flera veckor för att lyckats med detta och idag klarade hon det! Grattis typ ^^ Vi fick sluta en halvtimme tidigare för att vår lärare skulle på en kurs. Så grymt bra! Sen stallet, efter skolan. Det gick sådär. Det gick bäst i galoppen bara hästen jag rider blir ännu mer lösgjord.. Aja,  om jag ger upp, då vet jag inte vad jag gör asså.. Men men en sak som var så himmla kul var att; 1. Vi åkte fyrhjuling oh fyllde på vatten i några hagar. Sen när jag och en till skulle ställa tillbaka fyrhjulingen på loftet (eller vad det nu heter), så skriker Moa "EN HÄST HAR RYMT!" Och sammtidigt kommer Jojjo ut spriingande från stallet och säger "Jag vågar inte gå tillbaka dit! (till stallet asså) Jag såg någonting som rörde sig! DET SPÖKAR I STALLET!" Vi säger att hon måste gå in och stänga av vattnet för att det håller på att rinna över i hinken. Men Jojjo vägrar så jag får springa in i stallet (det var lite läskigt när det var kålsvart) och stänga av.
På vägen hem finns det en tunnen som är som ett rör som man måste cyckla igenom. Det är helt svart när man cycklar egenom och vad gör jag. Jo, jag välter med cyckeln. Hahaha, lyckat! Iallafall så kommer jag hem med livet i behåll. Men nu ska jag sätta mig med en kopp te och en bulle framför tven innan jag ska sova. Juste imorgon blire potatisplockning. Och nej jag skämtar inte. puss♥



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback