Getingar..




Okej, här kommer ett egentligen helt onödigt inlägg.
Jag sitter i köket och kollar ut och vad ser jag? Jo, en massa getingar som flyger in och ut från ett hål i taket, det hålet går upp på vinden. Och iprincip hela sommaren har vi försökt att döda getingarna men dom vägrar att dö! Det är riktigt irriterande faktiskt. Men endå blir man (eller jag iaf) farsinerade över detta lilla kryp som lyckas att överleva gång på gång.  Man undrar ju varför dom finns.. Men såklart finns det en anledning. Men men.
Nu till myggor. Ett djur (insekt) som helt enkelt är riktigt irriterandde. Jag tror inte att jag är den enda som har legat i sängen och försökt sova när man hör att det surrar runt huvudet, men när man tänder är ingenting där och man somnar tillslut. Men sen vaknar man nästa morgon med ett nytt myggbett.. Men dessa kryp har också en anledning att leva -som mat till fåglar.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback