Vad är en bra ursäkt, egentligen..

Kom att tänka på en sak min engelskalärare sa idag, som var väldigt bra. För nu är det ju så, att inte alla utav mina klasskamrater gör läxorna, lämnar inte in de i tid osv. Fine, okej för mig. Dom drabbar ju bara sig själva men poängen med det här var att de alltid har en massa ursäkter. "Jag hann inte", "Jag glömde böckarna i skolan", "Min mamma var inte hemma, så jag kunde inte få hjälp" osv, osv.. Seriöst, det spelar ingen roll om man har prov i ett annat ämne samma vecka eller om man har glömt böckerna. En läxa har en deadline, och den ska följas! Jag fattar inte var själva problemet med det är..? Och nu var den inte en läxa som var över en dag, den här skulle vart klar innan lovet/på måndagen efter lovet -vilket var för en vecka sen.

Hoppas att det var okej med ett litet "tankeinlägg", kraam!


super fin blogg du har!

2012-03-05 | 16:54:02

sv: nej det får jag inte :) har inte fått en enda "elak" kommentar hittils faktiskt :)

2012-03-05 | 17:19:59

Tack sötis. Snygg bild

2012-03-05 | 17:34:25

kika gärna in på min blogg och se mina tips till ett längre hår!

2012-03-05 | 17:41:20

Hoppas du har fått en bra start på veckan :)

Ha en bra dag! :D

2012-03-05 | 18:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback