Det här med ideal...

Den andra juni, sommaren och skolavslutningar närmar sig med stora steg (även fast det inte märks på vädret..). Och det blir tydligare och tydligare hur viktigt det är för många tjejer (speciellt tjejer, killar också) hur viktigt det är att vara smal, brun, perfekt på alla sett och vis. Men kommer ni ihåg hur det var förr i tiden? Man skulle vara vit, blek och inte ha en gnutta färg någonstans -för då visade man att man inte var ute i solen och jobbade, att man var rik nog att ha "slavar" som gjorde det åt en. Man skulle vara tjock, fet, överviktigt -för då visade man att man hade råd att äta massor av mat. Medans de som inte hade råd att äta lika mycket var smala, skinn och ben iprincip.
Och sen, visst jag tycker att det är snyggt att vara brun, lagom brun dvs. Inte alls så att man har legat hela vintern i ett solarie och sen ligger ute och pressar varenda gång det är sol ute med massa slo olja insmetat på sig. Ta t.ex. H&M's reklam, hon på reklamen, hon är äckligt brun. Jag tycker att det är snyggt att vara smal, inte skinn och ben, utan smal som i att ha muskler.
Ja, det är min åsikt, vad tycker ni? Har jag fel? Har jag rätt?


jag håller helt med, de behöver ju liksom inte vara överdrivet, de kan va lite av varje;)

2012-06-02 | 13:00:33

Få chansen att bli länkad på min blogg!



http://rhsk.blogg.se

2012-06-02 | 13:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback