Venus passage!

Tur att det inte är skola imorgon  för ni har väl inte missat att i natt/morgonen imorgon är det venus passage! Det är när planeten Venus åker framför solen och så ser man en liten "prick" vid solen. Och detta syns alltså bäst vid soluppgången, vilket är vid typ 03:00, alltså i natt. Och ja ni.. Nästa gång detta händer är alltså om 105 år! Och eftersom att jag inte tänker bli runt 120 år så har jag alltså tänkt att kliva upp vid 3 och försöka se detta. Men det kan också vara så att man måste behöva ha speciella glasögon för solförmörkeler t.ex. Det är alltså inte alls säkert att man kommer se venus. Men tjaa, det är värt ett försök. Tycker jag. Men det var allt för mig, see ya!
Förra venus passagen år 2004


Hej!

Jag har börjat att blogga igen, så jag undra om du skulle kanske kunna kika in och säga va du tycker och kanske slänga ut en kommentar vad jag ska blogga om! :-)

kram!

2012-06-06 | 13:47:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback